Having a nice time!! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu Having a nice time!! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

Having a nice time!!

23 Mei 2014 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met een reisverslag!
In de tussentijd is er veel gebeurt. Van ziekenhuisbezoeken tot stageweken, van drukke weekenden tot iets minder drukke weekenden (MAAR wel met een eigen opblaasbare voetenzwembad, waar vervolgens weer verbrandde hoofden tot gevolg zijn.)
De meiden + heer hebben hun draai gevonden op hun stages en gaan hier ook met plezier naartoe. De ene keer komen ze met leuke verhalen thuis en de andere keer met wat minder leuke verhalen. Maar iedereen gaat er goed mee om op zijn of haar eigen manier.
Het vorige weekend dat we samen waren, wilde we hippo’s gaan spotten. Dit is echter niet gelukt omdat we eigenlijk te laat uit bed kwamen. De ideale tijd is dus 6 á 7 uur: ’s ochtends! Uuhm in het weekend, nou nee! Dus we gaan het dit weekend over doen, waarschijnlijk rond een uurtje of 8. Priscilla vorige keer nog blij, haar grootste angst werd uitgesteld, maar nu gaat ze er aan geloven. Ze komt oog in oog met een hippo. Gelukkig hebben we een man in ons midden die nog op z’n “to do list” worstelen met een hippo had staan. Of was het olifanten poten eten? Of piki rijden? Neee die vraag heeft hij noooit gesteld (wees gerust, het mag niet!)
Verder zijn we achter de hobby’s van Iris en Anouck gekomen. Iris houdt van lekker middagdutjes doen en voorslapen. Oja! En pukkeltjespap eten?
En Anouck is echt een ster in boodschappen doen bij de makromat, haha onee nakumat. En tapas maken die ze zelf helemáal niet lust, maar waar de rest van de groep gewoon van kan eten! Ook dit is een ongekend goed talent van Lauri, die maakt ook al lekkere dingen zonder dat ze hier zelf van eet of proeft. En ze strooit zelfs Uganda op het eten, of bedoelde ze misschien toch oregano?
Dit weekend zijn we weer met z’n alle bij elkaar. Hippo’s spotten (nu wel) en tilapia vis eten staat voor de deur en we gaan een kijkje nemen bij een gospel kerk.
’s Avonds gaan we zien of "The incredible DJ Ned" echt fan is van onze Kim en Nicky, zullen ze het dit keer wéér voor elkaar krijgen om een Nederlands nummer aan te vragen?
Verder gaat het hier allemaal rustig zijn gangetje. Jullie zullen ook ongetwijfeld de reisverslagen van de meiden + heer lezen, daar staan hun eigen (stage) ervaringen mooi uitgebreid in beschreven.

Groetjes en tot horens!

• 23 Mei 2014 - 15:19

Inge Clement:

geweldig om te lezen meiden, jullie hebben ook jullie draai weer gevonden. mis jullie wel en kijk uit naar het volgende verslag. groetjes uit nl en dikke knuffel van mijn inmiddels precies vandaag 15 weken oude dochter.

• 23 Mei 2014 - 15:36

Saskia:

He meiden en heer, leuk verslag weer. Maar toch nog n vraagje wat is pukkeltjespap??
    Groetjes Saskia Vergouwen

• 23 Mei 2014 - 16:04

Adriënne:

Ga vooral naar Tilapia Beach, daar kun je heerlijk vis eten in een prachtige omgeving!!

• 23 Mei 2014 - 17:02

Marga:

Erg leuk om ook jullie weer te volgen.
    Zoveel bekends in jullie verslag.
    Lauri doe je de groeten aan Sammy van mij.

• 23 Mei 2014 - 18:07

Rachel:

Leuk om te lezen wat jullie mee maken en wat een andere wereld he!
    Ja ja vroeg je bed uit voor de hypo's maar dan heb je ook wat!
    Have fun!

• 23 Mei 2014 - 19:49

Corry M:

Als je vlak bij het meer bent heb je genoeg tentjes waar je kunt eten. je kunt ook naar een duurder hotel of restaurant gaan, maar de vis blijft dezelfde klaargemaakte vis.
    Ik heb al op tig plaatsen gegeten, maar het maakt niet veel uit waar je gaat eten. behalve de prijs.
    Voorzichtig met de hippo's he. lijken leuk, maar zijn erg gevaarlijk.
    Groetjes en nog veel plezier...

• 23 Mei 2014 - 20:43

Anita:

Ontzettend leuk om al die verslagen te lezen,veel plezier morgen en pas op voor de hippo's ;)