Wisseling en vakantie - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu Wisseling en vakantie - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

Wisseling en vakantie

24 Oktober 2013 | Kenia, Kisumu

Je merkt echt dat de meiden hun plekje hebben gevonden en de stages gaan dan ook super. Iedereen heeft het naar haar zin.
De week verloopt dan ook weer erg snel en voor we het weten is het weer vrijdag en tijd om naar Kisumu te gaan! Ursula moest de laatste dingen regelen met immigration dus vandaar dat er besloten is om met zijn allen naar Kisumu te gaan, daarnaast is dit weekend een beetje anders en speciaal want zaterdag is Fabienne jarig en dat willen we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan!
Vrijdag als iedereen in Kisumu is gaan we eerst bij Buddy's eten, het wordt een traditie om dit te doen! Daarna lekker stappen bij Signature. Helaas valt net voor 12 de stroom uit en lukt het dus niet om het berichtje speciaal voor Fabienne te laten passeren! Dan maar terug naar de Roof en daar bij DJ Ned regelen dat hij het even duidelijk laat weten!!
Fabienne werd dus even in het zonnetje gezet en kreeg als kado ook nog de cd's van DJ Ned!!
Daarna was het echt tijd om te slapen en de rest van de verjaardag op de dag zelf te vieren.

Zondag was het helaas al weer tijd om terug te reizen naar Rangala. Echter wel voor de laatste week daar!
Dus maandag begint dan echt de laatste week van de stages in Rangala. Zoals verwacht gaat ook deze week erg snel! Iedereen heeft van alles bedacht, geregeld en geknutseld voor de stageplekken! Echt leuk om te zien hoe druk ze ermee zijn!
Iedereen heeft op zijn eigen manier afscheid genomen. Vrijdagmiddag gebruiken we dan om de spullen te pakken en het huis schoon te maken zodat we zaterdag op tijd kunnen vertrekken.
Sammy komt lekker op tijd naar Rangala om de koffers weer op te halen en als alles is ingeladen gaan wij nog thee drinken in het Babyhome en daarna lopen we naar het kruispunt om de bus te pakken naar Kisumu.

Dit maal gaan we weer naar Panda's Paradise! Ons verblijf tot eind november!! Het is echt een super plek! Eenmaal aangekomen in Kisumu zijn er verschillende dingen die iedereen wil doen dus er wordt besloten om in kleine groepjes uit elkaar te gaan zodat iedereen kan doen wat ze graag wil doen.
's Avonds wordt er niet veel gedaan omdat we zondag vroeg op moeten.

Zondag om 08.00 uur moeten iedereen klaarstaan want dan komt Sammy samen met Vik ons oppikken om ons naar het startpunt van de tocht naar Monkey Rock te brengen.

Monkey Rock is een gesteente op top van Nandi Hills net buiten Kisumu. Het heet monkey rock omdat de apen eerder aan het eind van de dag hierheen gingen om te relaxen maar doordat er vaker mensen komen nu gaan de apen ergens anders heen. Wel kun je ze nog zien vanaf daar en de rock zelf lijkt op een zittende aap.
Het is een wandeling van ongeveer 3 uur om boven te komen. Veel klimmen maar gelukkig ook super plekken om even een pauze te nemen. Een van die plekken is bij een riviertje waar we dan ook gretig onszelf even in laten afkoelen.

Eenmaal op top heb je echt een geweldig uitzicht dus dat maakt het helemaal goed!! Echt een super plek!
Hier nemen we een uitgebreide lunchpauze zodat we ook lang kunnen genieten van het uitzicht voordat we beginnen aan de terugweg! Aan het eind van de middag zijn we dan weer terug bij Pandas waar we lekker een duik nemen met zijn allen en daarna samen pizza eten!! Zelfs hier kunnen we regelen dat het gewoon bezorgd wordt!!!

Maandag is er dan tijd om even lekker bij te komen en voorbereidingen te treffen voor dinsdag, want dan is het eindelijk zover!
Het uitje waar iedereen vanaf het begin naar uitkijkt!!

's Ochtends om 7 uur staat Raphael op de compound om ons mee te nemen naar de Masai Mara!!
Na een rit van ongeveer 5 uur staan we voor de ingang van het park en kan de safari echt beginnen!!
Het begint al gelijk goed want al vrij snel hebben we al 3 diersoorten van de Big Five gespot.
Het blijft echt een super ervaring om dit te zien!!
Heerlijk met het dak open en de haren in de wind op zoek naar dieren in hun natuurlijke omgeving.
Dit moet je echt zelf ervaren dit kun je niet uitleggen!

Na een gamedrive van 5 uur houden we het voor gezien en rijden we richting ons onderkomen voor de komende 2 nachten.
Hier worden we al opgewacht door de eigenaars die ons weg wijs maken in het huis. Na even te hebben opgefrist is er tijd voor thee en daarna voor dinner! Heerlijk alles wordt voor ons verzorgd.
Moe maar voldaan kruipt iedereen dan ook vroeg onder de wol. Woensdag is het wederom vroeg vertrekken. Om 07.30 moet iedereen in de bus zitten voor een volle dag in het park!
Echt een volle dag om te genieten van alles dat het park te bieden heeft!
Rond 13.00 uur besluiten we een mooie boom op te zoeken om daar onze lunch te nuttigen. Wat een super ervaring, lunchen met een geweldig uitzicht en omringd door zebra's!!!!!!
Wat wil je nog meer?
Na de lunch gaan we weer verder om ook te proberen de neushoorn te spotten want dat is het enige dat we nog niet hebben kunnen spotten.

Om 15.00 uur rijden we dan weer richting het huis om onze spullen weg te brengen en van daaruit naar een Masai Village te gaan. Aangezien de eigenaar van het huis een Masai is en in de omgeving woont gaan we naar hun village. We worden opgehaald door de jongen die ook de watchmen is bij het huis. Samen met hem lopen we naar de village en daar krijgen we een uitgebreide rondleiding en natuurlijk de dansen etc te zien,
Na anderhalf uur hebben we het wel gezien en gaan we terug naar het huis om ons op te frissen en uiteraard te eten.
Daarna op tijd onder de wol omdat we de volgende ochtend in het park willen zijn voor de sunrise!! Dat betekent dat we om 06.00 uur moeten vertrekken.

Dus donderdag is het vroeg dag en aangezien we vanuit het park gelijk doorgaan naar Kisumu moeten we dus ook alles meenemen.
Maar het lukt om voor de zonsopgang in het park te zijn en Raphael heeft echt een geweldig plekje gevonden waar we echt kunnen genieten van dit speciale moment.
Het lijkt echt wel op de plaatjes uit een boek! Super!
Na deze geweldige start van de dag gaan we de rest van de ochtend weer op zoek naar de neushoorn!!!
We zien van alles maar helaas geen neushoorn. Wel zien we in totaal 2 keer een jachtluipaard wat wel bijzonder is omdat ze moeilijk te spotten zijn!
Na twee keer een lekke band te hebben gehad gaan we richting de uitgang om de terugreis te aanvaarden. Net buiten het park stoppen we nog voor de lunch en helaas blijkt de band niet goed gemaakt dus nogmaals moet de band verwisseld worden.
Maar dan kunnen we eindelijk de terugreis aanvaarden!!
Om 18.00 uur arriveren we dan eindelijk weer bij Pandas!

Het weekend gebruiken we dan ook om even lekker bij te komen en gewoon dingen in Kisumu te doen.
Maandag begint de nieuwe stageperiode!!

• 24 Oktober 2013 - 20:00

Marga Heere:

De eerste helft zit erop. Geweldige ervaringen opgedaan wat ik zo heb gelezen.
    Nu de tweede uitdaging aan gaan.
    Geniet vooral, en kijk / voel en ruik Kenia.
    Het leven zal nooit meer het zelfde zijn.