Laatste dagen Kenya!! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu Laatste dagen Kenya!! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Kenya!!

09 December 2013 | Kenia, Kisumu

Het is een beetje laat maar vanwege slecht internet was het niet mogelijk het verslag eerder te plaatsen, excuses daarvoor.
Maar hier dan toch een verslag van de laatste dagen in Kenia voor groep 12.

Dit betekend een gekke week. Krista gaat deze week al andere dingen doen omdat Lutheran al gesloten is.
De rest kan deze week nog genieten van de laatste dingen.
Bij Mama Ngina wordt er druk gewerkt om alle muurschilderingen af te krijgen.
Uiteraard wordt er weer van alles uit de kast gehaald om het goed af te sluiten en een leuk afscheid te hebben.

Omdat het de laatste week is moet er ook wel even goed genoten worden van alle dingen dus wordt er besloten om nu eindelijk dinsdagavond maar naar de Karaoke te gaan.
Samen met oa een deel van het personeel van de Rooftopbar dus gezellig met zijn allen mee bleren en uiteraard wordt Dancing Queen ten gehore gebracht!!

Vrijdag is het dan tijd om een laatste keer naar Rangala te gaan om toch nog even dag te zeggen.
Dus 's ochtends vroeg de bus daar naartoe en voordat we naar het Babyhome gaan gaan we eerst naar de andere stageplekken.
Helaas is Sister er niet maar er is wel gezorgd dat we een heerlijke lunch krijgen.
Daarna weer terug met de bus naar Kisumu.

Omdat het het laatste weekend is moeten er natuurlijk wel even genoten worden dus 's avonds met zijn allen, dus ook Sarah en Francis en nog wat vrienden eerst naar de Roof en daarna door naar Signature.
Helaas worden we op de terugweg aangehouden door de politie omdat we met 6 in de tuktuk zaten. Ging altijd goed en nu dus niet. Officieel mogen er maar 3 mensen in de tuktuk.
Na lang over en weer gepraat te hebben lukt het dan dat we verder mogen alleen niet met zijn allen in de tuktuk. Gelukkig zijn de agenten zo aardig om drie van ons dan een lift naar Pandas te geven.

Zaterdag en zondag is dan ook om lekker bij te komen.
Maandag en dinsdag dan echt de laatste stage dagen. Dinsdagmiddag gaan de meiden op stap met Liam om voedselpakketten uit te delen aan arme gezinnen. Een indrukwekkende ervaring.
Woensdag is de dag om alles in te pakken en op te ruimen.

Donderdag om 7 uur staat onze bus al op de compound om ons op te halen en in etappes naar Nairobi te brengen.
Eerste stop in Njoro. Hier gaan we naar The Kenana Farm. Hier gaan we een kijkje nemen bij Kenana Knitters. Dit is opgezet als een inkomst genererend project voor vrouwen.
De vrouwen verven wol en vervolgens worden er oa knuffels van gemaakt en die worden uiteraard verkocht. Inmiddels wereldwijd!!

Daarna door naar Maili Saba Camp om daar te overnachten. Maili Saba Camp is het inkomstgenerend project van Ujima. Ujima is een organisatie in Kisumu opgezet door een NL man.
Deze organisatie leidt weestieners op, die ook voor andere gezinsleden moeten zorgen, om te kunnen werken in hotels en restaurants.
Wat een geweldige plek!! We sliepen in luxe tenten met alles erop en eraan en een uitzicht!!! Zo gaaf over de vallei!!!
's Avonds heerlijk genoten van een driegangen dinner.
De volgende ochtend na een uitgebreid ontbijt weer op weg. Dit keer richting Hells Gate.
Dit is een klein National Park waar je heerlijk kunt fietsen en door de kloof wandelen. Dit hebben we dan ook gedaan onder begeleiding van een gids.
Daarna naar Fishermanns Camp om daar te overnachten en te eten.
Minder luxe dan Maili Saba Camp maar nog steeds helemaal goed!!

En dan is het zaterdag en gaan we toch echt de laatste echte dag in Kenya in.
Het is nog ongeveer 3 uur rijden dus om 10 uur vertrekken we richting Nairobi.
Daar worden we afgezet bij Indaba voor onze laatste nacht. 's Middags eerst nog even naar het winkelcentrum en daarna gezellig eten bij Indaba en natuurlijk moet er de laatste avond uitgebreid geborreld worden.
Om 24 uur is het dan toch tijd om te slapen want de wekker gaat weer om 04.30.
Om 5.00 uur worden we opgehaald om naar de luchthaven te gaan!
Helaas is er dan echt een einde gekomen aan drie maanden Kenya!!

Een geweldige ervaring en een onvergetelijk avontuur!!