De doop - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu De doop - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

De doop

14 Juni 2013 | Kenia, Kisumu

21 juni is het dan zover.. we gaan de doop van 19 prachtige kindjes bijwonen. Van deze bloedjes hebben er zes geen ouders of verzorgers om hen naar voren te brengen en jullie raden het misschien al, die eer is voor ons. De witte kleertjes voor ‘onze kindjes’ zijn al gekocht, de foto’s gemaakt en ook de verdeling verloopt heel natuurlijk.
Het is prachtig om te zien hoe de meiden het al hebben over ‘mijn kindje’ en zichzelf dan ook al snel mama noemen.

Zo is Angela bijvoorbeeld mama van de gezellige, gezonde baby Juliet en ook sister heeft dit mogen ervaren want niemand anders dan Angela krijgt haar stil.
De naar eigen zeggen ervaringsloze Risha heeft de kleine Joseph met zijn mooie ogen in haar hart gesloten. Een dotje met een dotje en wat doet ze het ontzettend goed.
Linda is verliefd geworden op het schattige gezichtje en Mzungu huidje van kleine baby Nicole.

Een ander doopkindje is de bijzondere Valentine. Zij is drie maanden geleden gevonden tussen de aapjes. De aapjes zijn weggejaagd en daarna is ze naar Babyhome gebracht. Valentine is nu nog een heel teer klein meisje die helaas vaak naar Mission Hospital gebracht moet worden. Ze wordt op de voet gevolgd door iedereen die op dat moment in Babyhome aan het werk is en wij hopen dat we haar als sterker meisje achter kunnen laten bij ons vertrek uit Rang’ala. De laatste twee doopkindjes van ons zijn Benedict en Caroline en zij hebben ook geen ouders of verzorgers om bij de doop aanwezig te zijn.
De voorbereidingen voor de doop zijn bij Babyhome in volle gang en wij helpen waar we kunnen met onder andere het maken van versieringen. Het belooft een mooie dag te worden met veel zang, dans, eten en drinken maar daarover volgende week meer.

Mission Hospital
Danielle en Risha zweven samen door Mission Hospital heen. Als er baby’tjes gevaccineerd worden zijn ze daar om te helpen maar een uur later zijn ze weer gevlogen als ze merken dat er testen gedaan worden in het lab.
Danielle geniet van haar werk in het lab en ze helpt hier graag mee met grieptesten, urinetesten, malariatesten en nog veel meer. Ze vindt het zo leuk dat ze deze week thuis kwam met het idee om toch door te gaan studeren met een niveau 4 laboratium studie, helemaal super!

Risha heeft deze week mogen helpen bij het luisteren naar babyhartjes en het voelen van babyhoofdjes en dat maakt de drang naar het zien van een bevalling alleen maar groter.
In het Mission Hospital zijn gemiddeld 15 bevallingen per maand maar hoe kan het dan zijn dat we er nog geen gezien hebben?
Daarom hebben we wat actie in de tent gegooid en ons mobiele nummer achtergelaten bij de nachtzuster van Mission Hospital. Zij heeft beloofd ons wakker te bellen als er een bevalling is in het ziekenhuis en dan mogen we met zessen komen kijken. In Nederland is dit niet voor te stellen maar hier.. geen probleem.
De weddenschap op welke nacht we gebeld worden is afgesloten en nu is het afwachten.

Equator en de Nursery zijn beiden bij het Music Festival doorgegaan naar de provincials deze week, dus ook dat blijven we op de voet volgen. De provincials zijn over twee weken in Kisi, de uitslag hiervan volgt.

Dit weekend gaan we voornamelijk uitrusten want de stageweken vergen heel veel energie van de meiden. Vanavond dus met een heerlijke high-tea op de bank een filmpje kijken en voor nu voelt dat als.. wat wil je nog meer?

Deze week hebben we ook Corry en Helma gezien en volgende week gaan we een dag met Corry op pad om haar projecten te bekijken, ontzettend leuk!

Groetjes, Myrna

• 19 Juni 2013 - 20:09

Sally:

Mega gaaf! Geniet er lekker van Myrna!

• 19 Juni 2013 - 23:38

Che:

Veel plezier de 21ste!!!!!! Toch iets speciaals een doop. Kus

• 21 Juni 2013 - 07:59

Nina:

wat mooi allemaal zeg!! wil gauw weer terug naar Kenia.
    ik heb de liefdesverhalen ook al gelezen op de web log van de studenten en via de mail.
    mooi hoor!!
    hoe ze genieten van deze simpele, bijzondere, indrukwekkende dingen.

• 26 Juni 2013 - 23:18

Corry:

Ben weer thuis. Maar koud hier hoor in vergelijking met kenia. Was leuk om met jullie op stap te gaan. Ik hoor dat het allemaal goed verloopt daar, maar dat zal wel. Het ging heel goed met iedereen toen ik er was, dus ga zo door!! Mooie foto's gezien en gehad via Gerda.
    Groetjes

• 27 Juni 2013 - 15:12

Gerda:

Dank je voor de foto's ik heb er enkele op de facebook pagina geplaatst. Wat indrukwekeknd zal het geweest zijn!

Veel groetjes,