Vakantieweek - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu Vakantieweek - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

Vakantieweek

15 Juli 2013 | Kenia, Kisumu

Aangekomen in Panda’s merk je het al meteen, het is een oase van luxe waar we nu in terechtkomen. Heerlijk om straks na stage tot rust te komen voor de meiden.
Het eerste weekend hebben we gezellig door kunnen brengen met Marga, Josien, Nina en Joppe. We zijn vrijdagavond met ze gaan eten bij Green Garden en hebben heel decadent de vakantie ingeluid.
Het eerste weekend van de vakantie hebben we voornamelijk doorgebracht aan het zwembad en op zaterdagavond zijn we lekker gaan eten bij de rooftop. Op zondag is een schoonheidsspecialiste naar Panda’s gekomen en hebben we onszelf getrakteerd op een manicure en pedicure en de bikkels onder ons hebben ook de benen laten ontdoen van haar, au.

Maandag hebben we een klein rondje stageplaatsen gedaan en ook daarna weer zwembad. Dinsdag in de vakantie was de verjaardag van Milou dus dat betekent de Chinese cottage vol met ballonnen en slingers en de dag hebben we doorgebracht op de Masai Markt een boottochtje over Lake Victoria en lekker een visje eten bij Tilapia Beach. Het toetje was een heerlijke zelfgemaakte taart van Joe’s Bakery, zeker een aanrader want het was een goddelijke chocoladetaart.
Ik heb niets teveel gezegd toch: decadent maar zo in de vakantie mag dat best een keertje.

Woensdagochtend begon het echte avontuur, op naar de Masai Mara. Na een lange en hobbelige rit aangekomen in de Masai Mara vielen we meteen met onze neus in de boter. Overal waar je keek liepen zebra’s en gnoes en ook de eerste olifant en leeuw werden meteen gespot. Aan het einde van de dag nog met een lekke band gestaan maar dat werd verholpen door een andere driver die ons op kwam halen en naar het kamp bracht. Daar aangekomen vielen we aan op het buffet als wilde dieren en zijn we snel naar onze tent gegaan want iedereen was kapot. Donderdag hebben we een volledige dagdrive gehad op het park en wat is het prachtig. Een rondleiding van een ranger (compleet met geweer) om de nijlpaarden en krokodillen te kunnen zien en daarna weer de bus in op zoek naar het volgende avontuur. Hangend uit de bus leken we wel Chinezen op vakantie overal om me heen hoorde ik geflits van camera’s. Heel veel foto’s en een loop van gnoes later zijn we naar de Masai Village gegaan. Hier hebben we meegedanst en gezongen met de Masai en mochten we een kijkje nemen in hun leefomgeving. We hebben een huis vanbinnen mogen bekijken, gezien hoe ze vuur maken, geleerd wat ze eten (bloed, melk en drie keer per jaar vlees). De melk en het bloed krijgen ze van de koeien die rondlopen (hele magere kleine koeien). Het bloed tappen ze af via een pijltje in de ader en de koe blijft daarna gewoon leven maar het moet wel twee weken bijkomen voordat het arme beestje weer kan lopen.
Natuurlijk hebben we hier wat souvenirs aangeschaft en daarna weer hop de bus in. Onze chauffeur ging niet bepaald zachtzinnig om met zijn bus dus ook vandaag kwamen we weer vast te zitten maar dan in een modderpoel. We zijn eruit gesleept door een behulpzame chauffeur en we konden weer verder, wat een avontuur.
Als je in die bus staat en je ziet verderop heel veel andere busjes dan weet je het al, daar is iets te zien en jawel hoor een prachtige kleine cheeta. We hadden niet verwacht dat we dit prachtige beest zouden tegenkomen maar ook deze kan samen met de hyena (overigens zelf door ons gespot) van ons lijstje afgestreept worden.
Terug in het kamp zijn we weer op tijd naar onze tent gegaan want je wil graag nog douchen na een dag voordat om 21:45 uur het licht uitgaat haha. Angela en Risha vonden het toch wel wat lastig in een tent en ze schrokken zich dan ook midden in de nacht wild van wat geritsel in de tent. Na wat geroep om de wachter kwamen ze er daarna gelukkig zelf achter dat het maar een klein muisje was en konden ook zij weer lekker gaan slapen.
Vrijdagavond teruggekomen was iedereen compleet ingestort en hebben we dan ook niet zelf gekookt maar zijn we snel een pizza gaan eten bij Buddy’s en daarna op naar bed.
Het laatste weekend van de vakantie wordt ook doorgebracht met zwemmen in het zwembad om op te laden voor de eerste week stage. Iedereen heeft optimaal genoten van de vakantieweek en kijkt ernaar uit om weer te beginnen op een nieuwe plek.
Nog maar vijf weken stagelopen en dan zit het er alweer bijna op, time flies when you are having fun!

• 16 Juli 2013 - 12:17

Gerda:

Ja tijd vliegt daar! Wat een bijzondere trip hebben jullie gehad naar de Masai Mara!

Veel groetjes,