Kenia, here we come again - Reisverslag uit Oudelande, Nederland van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu Kenia, here we come again - Reisverslag uit Oudelande, Nederland van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

Kenia, here we come again

Door: Ans en Tom

07 Mei 2010 | Nederland, Oudelande

Wat een verrassing!! Gerda belde ons op met de vraag of we weer naar Kenia wilden gaan met groep 4. Door privéomstandigheden konden we niet de hele periode, maar daar had Gerda wel een oplossing voor. “Jullie worden halverwege afgelost”. We hoefden niet lang meer na te denken. Zeker niet na zo’n geweldige ervaring die we gehad hebben met groep 2 en de enthousiaste verslagen van de volgende groepen gelezen te hebben.
Na terugkomst van groep 3 hebben we met Anita, de coach, nog een overdracht gedaan. Hierbij kregen we natuurlijk nog wat tips en veranderingen door, maar ook de simkaarten voor de studenten kregen we mee. Inmiddels was groep 4 al een aantal keren bijeen geweest. Gelukkig konden we op de ouderavond aanwezig zijn, zodat de studenten en de ouders met ons kennis konden maken. Je wilt toch immers weten met we je je zoon of dochter op pad stuurt in Kenia? Enkele weken later was er op school nog een bijeenkomst waar we bij aanwezig konden zijn. Twee weken later zijn we met de meesten van ons bij Corry geweest als laatste bijeenkomst voor vertrek. Daar hebben de studenten en wij kennis gemaakt met An Dutij die ons rond 18 juni komt aflossen. Helaas konden we niet mee bij het verkrijgen van hun visum in Den Haag.
Door omstandigheden konden we niet gelijk met de groep vertrekken en komen we op 12 mei aan. Gisteren onze malariatabletten opgehaald en de rugzakken klaar gelegd om te gaan vullen. Zondag nog even Moederdag vieren en bij enkele ouders van de studenten langs om wat vergeten spullen op te halen. Maar dan is het de hoogste tijd om ons vizier op Kenia te richten. Judith, Manon, Manon, Rende, Jasmijn, Fenna, Janneke, Malou, Corry, Henriette, Sammy, Millicent, Consolata, Sister Henrietta, Rachel, Accacia bus chauffeurs, Matatu-drivers en de kassadames van Tuskys…………………………… KENIA, HERE WE COME AGAIN!!

• 07 Mei 2010 - 14:00

Fenna Simonis:

Hoi Tom en Ans,

Ik heb er echt zin in!!
    Ben vandaag een hele dag naar stage geweest, want had afgelopen paar dagen reizigersdiarree, en heb er echt zin in!

Ik denk dat het wel goed gaat komen!

Tot volgende week!
    Liefs, Fenna

• 07 Mei 2010 - 14:08

Judith Verhagen:

Tot snel Tom en Ans!
    Ik hoop dat het dan al helemaal beter loopt als deze week.. liefs Judith

• 07 Mei 2010 - 14:36

Anita:

Lieve Tom en Ans,
    een hele goede reis en ik ga de belevenissen van jullie en groep 4 natuurlijk op de voet volgen.
    Liefs,
    Anita

• 07 Mei 2010 - 15:36

Rick:

snik snik, wat ben ik jaloers zeg, echt niet normaal maar wat een geluk hebben jullie toch. Hopelijk hebben jullie weer net zo'n leuke als de 1e groep :p In ieder geval super veel plezier en jullie nemen voor mij wel een giraffemasker mee he haha:) tot zondag, xx

• 07 Mei 2010 - 20:28

Adriënne:

Goede reis Ans en Tom. En een goede tijd in Kenia. In gedachten en virtueel ga ik weer voor de vierde keer mee. En voor de tweede keer met jullie. Genieten dus.

• 08 Mei 2010 - 14:31

Jasmijn:

Geluksschaapjes!
    Lekker alweer naar Kenia, om jaloers van te worden zeg!
    Ik ga jullie verhalen lezen hoor, heel erg veel plezier, en natuurlijk de groetjes aan iedereen daar!

• 10 Mei 2010 - 09:00

Sophie:

heee tom & ans!
    wat een geluk om weer naar Kenia af te mogen reizen !!:D Ik zal jullie via de site gaan volgen. Ben reuze benieuwd naar de verhalen!! hoe het allemaal op het babyhome gaat enz. heel veel plezier met voor jullie de tweede groep. enn groeten aan iedereen!!

• 10 Mei 2010 - 19:12

Gerda:

Succes met de laatste voorbereidingen en natuurlijk veel plezier met de studenten daar!

• 10 Mei 2010 - 21:57

Annet:

Heel veel plezier!! en ik hoop dat de kleertjes passen! Ik ga natuurlijk ook jullie verhalen bij houden, het wordt vast weer net zo leuk als de vorige keer! veel succes en plezier en tot snel weer!

• 15 Mei 2010 - 04:17

Evert:

Hee, kei goed hoor !! Jullie zijn er inmiddels al en ik hoop dat alles goed gaat. Maak er samen met de studenten een geweldige periode van en hoop weer snel van jullie te horen en te lezen.... Groeten aan allemaal Evert