na hard werken is het goed rusten .... hoewel ...? - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu na hard werken is het goed rusten .... hoewel ...? - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

na hard werken is het goed rusten .... hoewel ...?

Door: helma nijssen

16 November 2012 | Kenia, Kisumu

we kijken terug op een schitterende week. De Masai Mara is toch wel een heel, heel mooi stuk natuur. 1500 vierkante kilometer met zoveel moois aan natuurschoon !!!
Jullie moesten dit eens meemaken: het geluid van een oorverdovende stilte ! En in die stilte het geruis van een enkele boom, een zucht van volmaakte bewondering voor al dit moois uit de monden van één van de ademlozen studenten als we naar een groep leeuwen kijken. Op enkele, aaibare meters afstand. Of wat dacht je van dartele zebra's met zo'n jong ding erachter aan? Een giraffen-familie met een jong erbij waarbij de navelstreng nog zichtbaar was. En dan al die gazellen, topi's TE veel om op te noemen, of die olifanten, met die heuse slagtanden, waaks over hun nageslacht. Dat huppelt ongeveer naast moederlief.
Wat hebben we genoten, wat een geweldige ervaring. We zijn moe, smerig !!! (ja zelfs Tessa's shirtje is niet smetteloos meer) wat hebben we gesmuld van deze super-gezellige week. En wat jammer dat zo'n week zo snel voorbij gaat.
We zijn nu gewoon moe, gewoon lekker moe. Heerlijk om het komende weekend ons te laven aan het water en te genieten van luieren en nixdoen. De meiden hebben het verdiend: er staat ze nog heel wat te wachten de komende weken. Want de kennismaking met het ziekenhuis afgelopen maandag, vlak voor ons vertrek naar de Masai Mara was indrukwekkend, heel, heel indrukwekkend. En daarom is het zo heerlijk om terug te kunnen kijken op een relaxte week en het weekend niets te hoeven doen dan te luieren .... Voor al die lieve lezers in Nederland: een gezellig weekend ! en tot blog's

• 16 November 2012 - 23:37

Ineke Van Loon:

Wat hebben jullie weer veel meegemaakt,maar zo gaat dat ñu eenmaal. Hoe snel is de Rangala periode omgevlogen, zelfs de tríp naar de Masai Mara is al weer achter de rug wat toch wel een belevenis moet zijn geweest. De laatste periode is al ingegaan en geniet er nog maar heerlijk van want voor dat je het weet is alles weer voor bij en blijven de indrukwekkende herinneringen en verlangens om terug te gaan over.
    Liefs Inek

• 17 November 2012 - 17:25

Ans En Tom:

Wat een groot contrast in je afgelopen 3 verslagen. In Rangala de trieste verhalen over dood en geweld en hoe deze zaken iemands leven totaal kan veranderen. Dagelijkse gebeurtenissen in Kenia, maar voor ons onbegrijpelijk en niet te bevatten. Mooi om hier zo relativerend over te kunnen schrijven. En dan bedoelen we in het bijzonder het gedeelte dat geld geven niet de oplossing voor de lange termijn biedt.
    Maar aan de andere kant zo'n prachtige safari met alles er op en d'r aan en de mogelijkheid kunnen hebben om enkele dagen te luieren met een zwembad om de hoek.

Over de helft. Een nieuwe periode breekt aan. De "grote" stad Kisumu. Met z'n voordelen, maar ook nadelen. En............... nieuwe uitdagingen en belevenissen.
    We wensen jullie een hele fijne 2e helft en kijken uit naar de volgende verslagen.
    Verzoeknummertje: Graag de hartelijke groeten aan Milllicent, Consolata en Sammy.

Lieve groetjes,
    Ans en Tom