Geweldig genieten - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu Geweldig genieten - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van kellebeekinkenia - WaarBenJij.nu

Geweldig genieten

29 Mei 2013 | Kenia, Kisumu

Na een vermoeiende maar relaxte reis zijn wij vorige week maandag begonnen aan ons Kenia- avontuur.

De eerste toeristische dagen hebben we geweldig mogen genieten van dit prachtige land. Na een up and close ontmoeting met een aantal olifanten en een kus van een giraffe zijn we van Nairobi naar Kisumu gereden. Of liever gezegd: gehobbeld. We hebben ons verbaasd over de ‘wegen’ in Kenia en onze busrit was dan ook een belevenis op zich te noemen.

Met de bus hebben we een tussenstop gemaakt in Ikonge. Dit is een prachtig klein dorp op ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Kisumu en voor ons een welkome tussenstop na uren hobbelen.
Al bij het binnenrijden van Ikonge kregen sommigen een brok in hun keel. Ze hebben ballonnen opgeblazen en vanuit de auto aan een klein jongetje gegeven. De blik op zijn gezicht is toch wel onbeschrijfelijk te noemen, zo ontzettend blij. Na een lamme arm te hebben gekregen van het zwaaien zijn we als bezoekers heel gastvrij ontvangen door Pieter, alle leerlingen en docenten van de Primary School, waarvoor nogmaals dank.
Pieter werkt vrijwillig op deze Primary School als docent Engels, een bron van inspiratie. Ook hier hebben we weer volop ballonnen uitgedeeld en gespeeld met alle kinderen.

We hebben meteen de gastvrijheid van de mensen meegemaakt met een lunch, speciaal voor ons als bezoekers bereid: kip met rijst, advocado, gebakken banaan en ciapatti’s (te vergelijken met de pannenkoek). Het idee dat de kip even daarvoor nog op het erf rondliep is voor sommigen even slikken maar iedereen is blij dat we niet het oude brood uit de supermarkt hoeven op te eten. Pieter heeft de docenten ook al wat Nederlandse ritueeltjes geleerd dus bij deze lunch: Ladies First.

We zijn uitgenodigd om op de Primary School les te komen geven, dus wie weet komen we nog eens een dag terug in Ikonge?
Alle kilometers van Nairobi naar Kisumu hebben ons ook een mooi beeld gegeven van het land en we hebben dan ook genoten van het uitzicht.
In Kisumu hebben wij onze 12 koffers (met hulp) naar de derde verdieping getild waarna we Sarah ontmoet hebben op de rooftop bar. De digitale generatie heeft hier nog even contact gezocht met het thuisfront en daarna: vermoeid naar bed.

Deze eerste blogs zijn door gebrekkige verbinding later dan gepland.
Tot snel!

Groetjes, Myrna

• 30 Mei 2013 - 16:39

Madelief:

He Myr,
    Was benieuwd of er al een blog te lezen was, en jawel! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Kenia! Zijn de stages al gestart? Hoe zien je dagen er uit?
    Ben benieuwd! Veel plezier daar! Liefs!

• 31 Mei 2013 - 20:32

Ans En Tom:

Beste Myrna,

Jippie, er is weer een groep Kellebeekstudenten in Kenia. Voor ons nog een beetje onduidelijk hoeveel studenten er nu zijn en waar ze straks stage gaan lopen. We hopen in de komende verslagen hier veel over te lezen. Leuk gevonden "Groep 11 op ontdekking", want het zal voor de studenten zeker een ontdekkingsreis worden. Kenia zal een onvergetelijke indruk op hun maken.
    We wensen jullie veel succes.

Vriendelijke groeten,
    Ans en Tom (ex-coaches)

• 01 Juni 2013 - 18:44

Gerda:

Leuk, ook ik ga jullie weervolgen. But that goes without saying! Geniet en veel succes.

• 01 Juni 2013 - 20:58

Mo Mien En Anouk:

Haai meiden en myr,

Zo te lezen gaat het goed met jullie! Heel veel succes en plezier dit Kenia avontuur!

X van de dikke vriendinnen

• 30 Juni 2013 - 22:44

Marian Adolphs:

Hey meiden,

Had deze blog nog niet in het vizier. Ga nu alle verslagen lezen.

grt Marian